Folosește formularul de mai jos pentru a afla răspunsul la întrebările frecvente sau contactează echipa de suport la support@transsped.ro sau telefonic la 021 210 75 00. Accesați secțiunea drivere pentru soluțiile noastre hardware și software.
Token mToken Longmai (model albastru) |
Instrucțiuni pentru instalarea dispozitivului criptografic mToken CryptoIDE Accesarea certificatului calificat token CryptoIDE Adaugarea modulului PKCS#11 Longmai in Adobe Reader DC
Token Athena (model alb sau negru) |
Instrucțiuni pentru instalarea dispozitivului criptografic Athena Ghid export certificat calificat Adaugarea modulului PKCS#11 de Athena in Adobe Reader DC
Ghid de semnare documente format .pdf cu programul ADOBE ACROBAT READER DC
Pentru utilizarea semnaturii electronice in relatia cu SPV/ ANAF pe sistemul de operare MacOs, recomandam utilizarea certificatelor pe TOKEN
Ghid pentru completarea documentului de confirmare ANAF Ghid Trans Sped pentru înregistrarea in SPV
Pentru a funcționa corect, token-ul tău are nevoie de un driver pentru a putea să se conecteze la computer. Mai jos găsești driverul potrivit pentru produsul tău.
Ai un model mai vechi de token? Accesează aici.
Pentru a afla ce sistem de operare utilizati trebuie sa urmati pasii de mai jos:
Descarcarea kitului de drivere se poate efectua accesand site-ul nostru de support [se va introduce link catre drivere]. Acesta este un singur fisier executabil pe care trebuie sa il rulati. Se vor instala toate driverele si aplicatiile de care aveti nevoie.
Pentru a verifica daca certificatul este corect instalat procedati astfel: conectati dispozitivul la calculator, deschideti o pagina de Internet Explorer, apoi in meniul Internet Explorer mergeti la Tools → Internet options → Content → Certificates → Personal si verificati aici daca apare certificatul emis de catre Trans Sped pe numele dumneavoastra (asemanator cu captura de ecran de mai jos). Daca certificatul apare aici, inseamna ca instalarea a fost facuta corect si puteti utiliza certificatul.
Daca certificatul nu apare la rubrica respectiva va trebui sa exportati manual certificatul.
Pentru procedura de export va rugam sa ne contactati si va vom trimite un ghid cu explicatii pentru fiecare tip de dispozitiv.
Dupa ce ati parcurs procedura de export va trebui sa verificati din nou in Internet Explorer daca a fost exportat certificatul.
Daca doriti sa utilizati certificatul digital pentru depunerea declaratiilor fiscale la ANAF, pasul urmator este completarea documentului de confirmare. Acest document se descarca de pe site-ul www.anaf.ro → Servicii online / Declaratii electronice → 05. Descarcare declaratii → Documentul de confirmare. Va recomandam sa salvati acest document in calculator apoi sa il completati cu datele dumnevoastra (nume, prenume, cnp, adresa de e-mail), sa il semnati electronic (documentul nu se semneaza cu aplicatia EasySign; acest formular are o optiune de semnare in interior) si sa ni-l trimiteti pe e-mail la adresa confirmare@transsped.ro.
Documentul de confirmare se completeaza doar in partea de sus (NUME, PRENUME, ADRESA DE E-MAIL SI SEMNATURA UTILIZATOR); campurile din a doua jumatate a documentului se completeaza automat cu datele dumneavoastra si de catre Autoritatea de Certificare.
Documentul de confirmare contrasemnat de catre Autoritatea de Certificare se incarca pe portalul ANAF.
Pentru ca semnatura sa fie recunoscuta ca fiind valida de catre Adobe Reader trebuie sa faceti urmatoarele setari:
Pentru a verifica daca dispozitivul este blocat trebuie sa incercati sa va conectati la acesta utilizand aplicatia aferenta tipului de dispozitiv detinut.
Dispozitivul se blocheaza daca introduceti de 8 ori consecutiv un cod PIN gresit.
Daca dispozitivul este blocat trebuie sa il trimiteti/aduceti la sediul nostru impreuna cu o cerere de deblocare a codului PIN. Va rugam sa ne contactati si va vom trimite un model de cerere.
Informatiile cu privire la documentele necesare emiterii certificatului le puteti gasi la secțiunea certificate.
Documentele si dispozitivele criptografice asociate certificatelor pot fi depuse/ridicate de la sediul nostru doar de catre titularul certificatului.
Din motive de securitate codul PIN este transmis separat titularului, in aceeasi zi cu dispozitivul criptografic, prin POSTA ROMANA cu plic timbrat, fara confirmare de primire. In cazul in care nu intrati in posesia acestuia va rugam sa ne contactati.
Certificatul in format .cer poate fi descarcat folosind serviciul online de cautare ce poate fi accesat aici. Introduceti adresa de email si codul CAPTHCA si apoi apasati pe “Descarca: PEM”.
TRANS SPED este prestator de Servicii de Incredere (Trust Service Provider), emitenta de certificate digitale calificate conform Legii 455/2001 a semnaturii electronice, HG 1259/2001 si al Regulamentului European NR. 910/2014 din 23 iulie 2014 – eIDAS ce emite doar semnaturi electronice extinse.
Pentru a aplica semnatura pe un document .pdf utillizand aplicatia Adobe Acrobat Reader DC trebuie sa urmati pasii: Tools –>Certificates –> Digitally Sign –> Creati campul de semare –> Semnati documentul.
Acelasi certificat emis de Trans Sped poate fi utilizat in relatia cu mai multe institutii ale statului. Dupa inregistrarea certificatului in baza de date a institutiei cu care doriti sa colaborati puteti sa il utilizati la semnarea documentelor sau la accesul pe portalul insitutiei. Exemplu de institutii: ANAF, CNAS, Ministerul Fondurilor Europene (MySmis2014), SEAP, ForExeBug, InfoNot etc.
In situatia in care la incarcarea documentului de confirmare pe site-ul ANAF primiti mesajul de eroare:
„Eroare! Certificatul cu care a semnat autoritatea de certificare, respectiv a doua semnatura din documentul de confirmare utilizat, a expirat. Pentru rezolvarea situatiei, trebuie sa descarcati un nou document de confirmare, sa-l completati, sa-l semnati, apoi sa-l trimiteti autoritatii de certificare sa-l semneze cu un certificat valabil si ulterior sa utilizati acest document de confirmare in aplicatiile de inregistrare si reinnoire.”
Va rugam sa completati si sa semnati un nou document de confirmare si sa il trimiteti la adresa confirmare@transsped.ro pentru a fi contrasemnat. Dupa ce primiti inapoi documentul contrasemnat, va rugam sa-l incarcati din nou pe site-ul ANAF.
In cazul in care formatati calculatorul este necesar sa faceti instalarea driverelor aferente tipului de dispozitiv pe care il detineti.
Dupa ce ati instalat certificatul si ati verificat daca este instalat corect, trebuie sa completati documentul de confirmare. Documentul de confirmare il puteti gasi pe site-ul www.anaf.ro > Servicii on-line> Declaratii electronice > Descarcare declaratii >Document de confirmare > Formularul 150 , aici la sfarsitul paragrafului veti gasi link-ul catre documentul de confirmare in format pdf.
Trebuie sa salvati acest document in calculator, sa completati doar urmatoarele date (doar prima parte a documentului): numele, prenumele (daca aveti cratima ("-") intre nume sau prenume in certificat, la fel necesita completat si documentul de confirmare), adresa de e-mail ( trebuie sa fie adresa de e-mail din certificat ), CNP si sa aplicati semnatura dumneavoastra digitala in primul dreptunghi ( la semnare trebuie sa folositi certificatul emis de Trans Sped ), salvati apoi documentul si trimiteti-l atasat la un e-mail pe adresa confirmare@transsped.ro (folositi doar aceasta adresa pentru a trimite documentul de confirmare, daca trimiteti pe alta adresa este posibil sa fie procesat cu intarziere).
Documentul de confirmare trebuie salvat mai intai in calculator, NU se completeaza direct pe site-ul ANAF.
Noi vom contrasemna acest document si o sa-l trimitem pe adresa de e-mail din certificat.
Pentru certificatele noi, precum si pentru reinnoirile cu modificari la: nume, prenume, CNP sau e-mail
Dupa ce receptionarea documentului de confirmare contrasemnat de noi, va trebui sa intrati pe site-ul www.anaf.ro >Servicii on-line > Declaratii electronice > Inregistrare certificate calificate persoane juridice/reprezentant fiscal, pentru a inregistra certificatul calificat in baza de date ANAF.
Pentru Inregistrare, realizati clic la "Inregistrare" si in pagina care se va deschide lasati selectat "Formularul 150" la prima rubrica si dati click pe butonul "Browse".
Se deschide o alta fereastra in care puteti selecta documentul de confirmare deja contasemnat din locatia in care l-ati salvat in calculatorul dumnevoastra. Dupa ce veti incarca documentul apasati butonul "Obtine formular 150/152" din josul paginii.
Astfel puteti genera cate un formular 150 pentru fiecare firma pentru care doriti sa depuneti declaratiile. Formularele 150 se depun apoi la Administratia Financiara de care apartine fiecare contribuabil. Pentru reinnoirile care au pastrat numele, prenumele, CNP-ul si e-mail-ul ca in certificatul precedent
Daca doriti sa inregistrati pe portalul ANAF un certificat in urma unei reinnoiri acesta se va incarca pe portal la www.anaf.ro >Servicii on-line > Declaratii electronice > Reinnoire certificate calificate> Reinnoire. Pe aceasta pagina dati click pe butonul "Browse".
Se deschide o alta fereastra in care puteti selecta documentul de confirmare deja contasemnat din locatia in care l-ati salvat in calculatorul dumnevoastra. Dupa ce l-ati selectat faceti click pe butonul "Transmite documentul". Urmeaza ca in termen de 1-4 zile sa primiti un mail din partea ANAF care sa confirme inregistrarea certificatului calificat. Formularul 150 nu mai este necesar la reinnoire, daca lista de firme pentru care ati depus declaratii cu vechiul certificat ramane aceeasi.
Dupa ce veti primi aceasta confirmare va trebui sa completati formularul 150 pentru fiecare firma pentru care doriti sa depuneti declaratiile.
Pentru mai multe informatii referitoare la procedurile ANAF pentru depunerea online a declaratiilor, accesati acest link : http://static.anaf.ro/static/10/Anaf/Declaratii_R/instructiuni/instructiuni2.6.htm.
Acest document este pur informativ. Informatiile oficiale despre procedurile, formularele si aplicatiile ANAF le puteti gasi pe site-ul www.anaf.ro. Procedurile pentru emiterea certificatelor calificate le puteti gasi pe site-ul Trans Sped.