FAQ


Pentru a putea utiliza certificatul digital trebuie sa instalati driverele pentru dispozitivul criptografic pe care le gasiti la adresa http://support.transsped.ro/.

Pentru instalarea driverelor trebuie sa accesati site-ul nostru de support http://support.transsped.ro/, pentru a descarca kit-ul de instalare corespunzator dispozitivului. Acesta este un singur fisier executabil pe care trebuie sa il rulati. Se vor instala toate driverele si aplicatiile de care aveti nevoie.

Pentru a afla ce tip de sistem de operare aveti trebuie sa urmati pasii de mai jos:

  • Mergeti pe My Computer si realizati click dreapta
  • Selectati Properties
  • Selectati General sau System Type.

Daca aici nu este mentionat tipul sistemului de operare alegeti varianta pe 32 de biti a kitului.

Fisierul pe care il veti descarca este un fisier executabil (ar trebui sa aiba extensia “.exe”). Daca fisierul pe care l-ati descarcat apare ca fiind de tip necunoscut va rugam sa ii schimbati dumneavoastra extensia in “.exe” si apoi sa dati dublu click pe el → Run. Va porni “Install Manager”.

Nu este necesar ca dispozitivul sa fie introdus in calculator in timpul instalarii, dar procesul de instalare nu este afectat daca acesta este conectat.

Instalarea se poate face pe mai multe calculatoare si se procedeaza la fel ca la primul calculator, instaland driverele corespunzatoare de pe site-ul nostru de suport: http://support.transsped.ro/.

Daca doriti sa utilizati 2 sau mai multe dispozitive de acelasi tip, de la acelasi calculator, veti instala driverele o singura data. Daca dispozitivele sunt diferite se instaleaza driverele pentru fiecare tip de dispozitiv.

Pentru a verifica daca certificatul este corect instalat procedati astfel : conectati dispozitivul la calculator, deschideti o pagina de Internet Explorer, apoi in meniul Internet Explorer mergeti la Tools → Internet options → Content → Certificates → Personal si verificati aici daca apare certificatul emis de catre Trans Sped pe numele dumneavoastra (mai jos aveti prinscreen). Daca certificatul apare aici, inseamna ca instalarea a fost facuta corect si puteti utiliza certificatul.



Daca certificatul nu apare la rubrica respectiva va trebui sa incercati sa exportati manual certificatul.

Pentru procedura de export exista un ghid cu explicatii pentru fiecare tip de dispozitiv.

Dupa ce ati parcurs procedura de export va trebui sa verificati din nou in Internet Explorer daca a fost exportat certificatul.

Aplicatia EasySign poate fi descarcata gratuit de catre clientii Trans Sped si se poate utiliza pentru semnarea digitala de documente fara a necesita instalarea fisierelor de licenta. Daca doriti sa folositi celelalte functii ale acestei aplicatii aveti nevoie de fisierele de licenta. Acestea nu sunt insa incluse in pachetul standard. Exista mai multe tipuri de licente cu functionalitati diferite pentru acesta aplicatie.

Va rugam sa ne spuneti daca ati solicitat si achizitionarea fisierelor de licenta.

Pentru semnarea de documente cu Easy Sign 2 Light (aplicatia nelicentiata), alegeti optiunea “Semneaza document”.

Programul EasySign este gratuit pentru clientii Trans Sped si poate fi utilizat la semnarea documentelor in format PDF si .p7m/.p7s. Celelalte functii de semnare multipla si marcare se pot achizitiona separat in urma discutiilor cu un reprezentant Trans Sped.

Daca doriti sa utilizati certificatul digital pentru depunerea declaratiilor fiscale la ANAF, pasul urmator este completarea documentului de confirmare. Acest document se descarca de pe site-ul www.anaf.ro → Servicii online / Declaratii electronice → 05. Descarcare declaratii → Documentul de confirmare. Va recomandam sa salvati acest document in calculator dupa care sa il completati cu datele dumnevoastra (nume, prenume, cnp, adresa de e-mail), sa il semnati electronic si sa ni-l trimiteti pe e-mail la adresa confirmare@transsped.ro .

Documentul de confirmare se completeaza doar in partea de sus (NUME, PRENUME, ADRESA DE E-MAIL SI SEMNATURA UTILIZATOR); campurile din a doua jumatate a documentului se completeaza automat cu datele dumneavoastra si de catre Autoritatea de Certificare.

Daca doriti sa folositi certificatul digital in relatia cu alte institutii va rugam sa solicitati reprezentantilor acestora mai multe informatii in legatura cu procedurile de inregistrare/ modul de utilizare al certificatului.

Formularele ANAF nu se semneaza cu aplicatia Easy Sign. Aceste formulare au o optiune de semnare in interior. Pentru semnarea lor se porcedeaza la fel ca la semnarea documentului de confirmare.

Odata emis certificatul nu se mai poate modifica adresa de e-mail pentru care acesta a fost emis. Singura posibilitate de modificare a adresei implica revocarea certificatului si emiterea unuia nou pe cealalta adresa de mail. Pentru reemitere este necesar sa achitati contravaloarea emiterii certificatului. Pentru reemiterea certificatului  adresa de e-mail trebuie sa fie valida si personala.

Pentru ca semnatura sa fie recunoscuta ca fiind valida de catre Adobe Reader trebuie sa faceti urmatoarele setari:

  • deschideti un document semnat cu certificatul eliberat de Trans Sped;
  • dati click dreapta pe semnatura de pe document si alegeti “Show Signature Properties”;
  • dati click pe butonul “Show certificate” din aceasta fereastra;
  • dati click pe tabul “Trust” din fereastra curenta si apoi click pe butonul “Add to trusted Identities”.

Dupa aceea inchideti si redeschideti documentul si semnatura va aparea valida.

Trebuie intai sa verificati daca dispozitivul este intr-adevar blocat. Pentru a verifica trebuie sa incercati sa va conectati la acesta. Trebuie sa va conectati la dispozitiv utilizand o aplicatie pentru conectare. Aceasta aplicatie difera in functie de dispozitivul pe care il utilizati.

Pentru conectare va rugam sa consultati “Ghidul de export procedura manuala”.

Atunci cand incercati sa va conectati la dispozitiv vi se va solicita sa introduceti codul PIN. Daca la conectare nu se accepta codul PIN si sunteti sigur ca l-ati introdus corect insemna ca dispozitivul este blocat.

Dispozitivul se blocheaza daca introduceti de mai mult de 8 ori consecutiv un cod PIN gresit. La introducerea codului corect acesta numaratoare se reseteaza la 0.

Daca dispozitivul este blocat trebuie sa il trimiteti/aduceti la sediul nostru impreuna cu o cerere de deblocare a codului PIN.

Informatiile cu privire la documentele necesare emiterii certificatului le puteti gasi la adresa: http://ca.transsped.ro/Index.aspx?Document=enrol

Documentele pot fi depuse/ridicate doar de catre titularul certificatului.

Certificatele Calificate se emit conform „Legii Semnaturii Electronice 455/2001” si au valabilitate de un an.

Pentru a semna documentul Acord cu Utilizatorul in format .p7m, trebuie sa aveti instalat un program care poate sa faca acest lucru. Un program care semneaza documente in format .p7m este EasySign. Pentru a semna documentul trebuie sa aveti conectat si dispozitivul la calculator.
Ghidul de semnare in format .p7m poate fi descarcat de la adresa: http://ca.transsped.ro/files/manuale/sd-p7m.pdf

Din motive de securitate codul PIN este transmis titularului in aceasi zi cu dispozitivul criptografic, prin POSTA ROMANA cu plic timbrat. In cazul in care nu intrati in posesia acestuia va rugam sa ne contactati.

Certificatul vechi nu este sters in procesul de reemitere, insa acesta nu poate fi folosit dupa expirarea lui. Pe perioada cat cele doua certificate se suprapun ca valabilitate trebuie sa selectati certificatul pe care doriti sa il folositi in momentul aplicarii semnaturii.

Nu recomandam stergerea certificatelor de pe dispozitivele criptografice deoarece ele nu pot fi recuperate in cazul in care aveti nevoie de acestea. In cazul in care stergerea certificatelor de pe dispozitiv este necesara trebuie sa completati o cerere de stergere a certificatelor si sa o transmiteti la sediul firmei impreuna cu dispozitivul. Pentru a obtine cererea tip trebuie sa ne contactati.

Certificatul poate fi descarcat in format .cer folosind serviciul online de cautare ce poate fi accesat la adresa: https://ca.transsped.ro/search.aspx . Introduceti adresa de email si codul CAPTHCA si apoi apasati pe  “Descarca: PEM”.

Trans Sped este o autoritate de certificare ce emite doar semnaturi electonice extinse, respectand legea semnaturii electronice.

Pentru a aplica semnatura pe un document .pdf cu Adobe Reader trebuie sa aveti o versiune actualizata si sa urmati pasii: Tools –>Certificates –> Digitally Sign –> Creati campul de semare –> Semnati documentul.

Acelasi certificat emis de Trans Sped poate fi utilizat in relatia cu mai multe institutii ale statului. Dupa inregistrarea certificatului in baza de date a institutiei cu care doriti sa colaborati puteti sa il utilizati la semnarea documentelor sau la accesul pe portalul insitutiei. Exemplu de institutii: ANAF, CNAS, Ministerul Fondurilor Europene (MySmis2014), SEAP, ForExeBug, InfoNot etc.

Drivere si aplicatii

Driverele pentru dispozitivul dumneavoastra criptografic le puteti descarca accesand link-ul paginii noastre support.transsped.ro de unde trebuie sa descarcati kit-ul aferent dispozitivului dumneavoastra. Kit-ul dispozitivului contine:

  • Lantul de intredere necesar pentru anumite programe sau site-uri care verifica provenienta semnaturii electronice.
  • Ultimele drivere ale dispozitivului dumneavoastra testat si verificat de catre specialistii nostri.
  • Ultima versiune a programului Easy Sign, utilizat la semnarea si marcarea temporala a documentelor.

Contactati-ne

Adresa
Strada Despot Voda Numarul 38, Sector 2, Bucuresti, Romania
Telefon
Suport Tehnic: (021) 210.75.00
Email Addresses
Suport Tehnic: support@transsped.ro

Daca aveti intrebari sau doriti informatii suplimentare, va stam la dispozitie la numerele de telefon afisate sau puteti sa ne scrieti un email direct catre departamentul caruia doriti sa va adresati si vom reveni cu un raspuns in cel mai scurt timp.